W czasie konferencji prasowej przed towarzyskim meczem reprezentacji Polski ze Szkocją padło m.in. pytanie o kontrowersyjnego sponsora kadry – Leroy Merlin. – Nigdy nie mieliśmy do czynienia z centralą tej firmy, a dotychczasowa współpraca układała się dobrze – mówił Jakub Kwiatkowski, rzecznik PZPN. Podkreślił jednak, że związek jest w kontakcie z przedstawicielami firmy.
Od początku agresji, który nastąpił 24 lutego, Rosja jest sankcjonowana przez wiele organizacji i państw. Z kraju wyniosło się także sporo spółek handlowych. Wyjątkiem są te francuskie, a wśród nich Leroy Merlin – jeden ze sponsorów reprezentacji.
Pytanie o dalszą współpracę z firmą padło na konferencji przed towarzyskim meczem ze Szkocją. – Mam za mało informacji. Nie jestem odpowiednią osobą, żeby odpowiadać na to pytanie – stwierdził Robert Lewandowski. Osoba kompetentna w tym temacie – rzecznik PZPN, Jakub Kwiatkowski – była jednak również obecna za mikrofonem.
– Przede wszystkim trzeba zaznaczyć, że mamy podpisaną umowę z firmą Leroy Merlin Polska sp. z.o.o. Jest to polska spółka, choć oczywiście działająca w imieniu spółki-matki z Francji – wyjaśnił. – Współpracujemy od wielu lat, a nasze relacje biznesowe zawsze odbywały się wyłącznie na linii PZPN-spółka polska. Nigdy nie mieliśmy do czynienia z centralą tej firmy – zaznaczył.
Kwiatkowski przytoczył też szereg zasług Leroy Merlin. – Firma zawsze była dumnym sponsorem reprezentacji, a w dni meczowe pracownicy we wszystkich marketach zakładali biało-czerwone koszulki – mówił. Zaznaczył jednak przy tym, że PZPN jest w stałym kontakcie z przedstawicielami spółki, którzy są świadomi powagi sytuacji.
– Centrala w Polsce podjęła już stanowcze decyzje, bo zerwała wszelkie relacje biznesowe ze stroną rosyjską i białoruską. Pieniądze ze sprzedaży jakichkolwiek produktów pochodzących z tych krajów przeznaczono na pomoc Ukrainie. Dostałem informacje, mówiące o tym, że to realne wsparcie. Leroy Merlin przekazał dotychczas na ten cel ponad 4,5 miliona złotych. Co więcej: 300 pracowników Leroy Merlin Ukraina dostało pracę w polskich oddziałach. Punktów, w których firma wspiera Ukrainę jest bardzo dużo – argumentował.
– Mamy też zapewnienia, że ostateczne decyzje podejmowane przez firmę-matkę jeszcze nie zapadły. Sytuacja jest trudna, ale nie zero-jedynkowa – podkreślił. Ze słów rzecznika można więc wywnioskować, że Leroy Merlin pozostanie sponsorem reprezentacji Polski.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.